top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Google+ Social Icon

RECENT POSTS: 

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

De lessen vliegen voorbij........


Beste leerling, we hebben maar een les uurtje Kunst en Cultuur in de week. De lessen vliegen voorbij. Als leerkracht moet ik leren om de inleidingen kort te houden. Dat lukt niet altijd, vooral niet als er weer eens een interessante discussie ontstaat. Dan blijft er weinig tijd over om praktisch aan de slag te gaan. Ik heb wel plezier in het geven van deze lessen, maar ik wil graag weten hoe jullie het beleven. Vandaar de vraag om een kort stukje te schrijven. Om een beetje richting te geven heb ik hieronder een aantal vragen gesteld. De vragen kun je zien als hulpmiddel, als je liever zonder de vragen een stukje schrijft is dat ook prima.

1. Wat vind je het aantrekkelijke van het vak Kunst en Cultuur en wat maakt het anders dan de andere vakken?

2. Als het zou kunnen, wil je dan een extra lesuur erbij?

3. Wat zou je graag anders willen bij het vak Kunst en Cultuur?

4. Kies uit de onderstaande opmerkingen er minstens twee. Gebruik de opmerking om deze te bevestigen of te ontkennen of misschien brengt de opmerking je op een bruikbare gedachte:

Opmerking-01: Het vak Kunst en Cultuur maakt mij nieuwsgierig naar andere werelden van kunst en cultuur.

Opmerking-02: Het is ook wel prettig om te merken dat de wereld niet alleen uit efficiënt doelgericht handelen bestaat. Soms is knoeien, mislukken of dagdromen nodig om tot een geniale ingeving te komen. Of een zetje in de goede richting (estafette tekening) kan wonderen verrichten.

Opmerking-03: Het vak leert mij mijn ideeën te formuleren en te publiceren.

Opmerking-04: ik hou van de ontspannen sfeer in de lessen.

Opmerking-05: Ik vind het belangrijk om met mijn mobiel beelden te zoeken en te gebruiken bij het tekenen. Ik kan zelfs mijn mobiel gebruiken om mijn site bij te houden.

Zo, als je op je site een kort verslag schrijft, krijg ik een beetje zicht op wat jullie ervan vinden. ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt.


bottom of page