top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Google+ Social Icon

RECENT POSTS: 

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

De mens ziet zichzelf graag gespiegeld in het dier....


Het Beest in ons.......

Mensen projecteren vaak hun gevoelens in dieren en denken dan dat dieren overeenkomstige gevoelens hebben. Het is ondertussen wel duidelijk dat dieren ook complexe emoties hebben, maar die werken toch op een andere manier bij dieren dan bij mensen. Dieren maken zich minder druk over hun prestaties of hun uiterlijk dan mensen. Ze accepteren makkelijker wie ze zijn en wat ze wel/niet kunnen.

Ik ben een poes, maar ik kan niet blaffen en nou heb ik een probleem. Zo'n poes moet nog uitgevonden worden, misschien iets voor de toekomst. Het verschil tussen mens en dier wordt in snel tempo steeds minder en minder. Dieren van het vrouwelijk geslacht maken zich bijvoorbeeld nog niet op of ze schamen zich nog niet voor hun grote scheefstaande tanden.....Zijn er al honden met een beugel gesignaleerd? Het leven van een dier lijkt vaak eenvoudiger, ze maken zich niet druk om allerlei "menselijke" problemen. Het aantal mensen dat vraagtekens plaatst bij het eten van dieren groeit gestaag. Best wel een gek idee, zei een vriendin van mij, dat mensen dieren eten. Andersom vinden we het verschrikkelijk als een dier een mens opeet, of vangt, vetmest en dan slacht.

Het lijkt me wel een bijzondere opdracht om een mensdier, of diermens te tekenen, een mens met een dierlijk uiterlijk of een dier met een menselijk uiterlijk. als je op "mensdier" googelt vind je veel hilarische voorbeelden. Er zijn veel voorbeelden in de beeldcultuur die spelen met dit gegeven. Bedenk je eigen "Donald Duck" of "Micky Mouse" Werk je tekening uit in een materiaal naar eigen keuze.


bottom of page